Ny og forbedret oppmøteregistrering

PBL Barnehageweb har nå lansert Barnelogg, en stor og spennende forbedring av dagens oppmøteregistering.

I den oppdaterte versjonen er det gjort en rekke forbedringer i selve modulen for oppmøteregistrering. I tillegg kan du nå registrere sovetider, måltider, toalettbesøk og bleieskift. Den nye modulen er dessuten skreddersydd for mobil og nettbrett.

Med andre ord, enda en grunn til å kvitte seg med Post-it lapper i barnehagen!

Se hvordan de nye endringene fungerer.

Barnelogg

Med oppgraderingen har vi også sett behovet for å endre navnet fra Oppmøteregistrering til Barnelogg. Dette fordi funksjonen inneholder så mye mer enn bare oppmøte og henting. Det er også gjort endringer som gjør registreringen enklere å bruke, deriblant om en status er feil registrert. I den nye versjonen er dette veldig enkelt å rette opp.

I selve funksjonen for å registrere inn og ut barn er det kommet flere endringer som vi håper skal gjøre jobben enda enklere for deg.

• Legg inn kommentarer både i dag, og framover i tid. Disse vil dukke opp på barnet den aktuelle datoen.

• Du kan hente inn en fullstendig oversikt for hvert enkelt barn i en egen kalender. I denne kalenderen kan du også hente oversikt for alle barn samlet.

• Gjentagende status – du kan for eksempel legge inn at et barn har fri hver mandag eller annenhver mandag.

• Ny status er at du også kan registrere ugyldig fravær – etter ønske fra barnehagene selv.

• Du kan enkelt ta ut rapporter for å se statuser og oversikt, som hjelper deg i planleggingen fremover.

Andre registreringer

I tillegg til oppmøteregistreringen kan du nå gjøre en rekke andre registeringer som vil gi barnehagen en god oversikt over hvert enkelt barn. Du kan loggføre:

• Sovetid

• Måltider

• Bleieskift

• Toalettbesøk

Mange barnehager fører i dag disse opplysningene på papir, men nå har kan du loggføre dette digitalt. Noe som også vil gi deg en god oversikt både ukentlig og månedlig for hvert enkelt barn.

Tanken på sikt er at alle disse registreringene også skal ut på tavla, slik at foreldrene kan se når barnet har sovet og hva det har spist.

Se hvordan de nye endringene fungerer.