Grupper er lansert!

Nå kan du opprette grupper på tvers av avdelingene i barnehagen. Gruppen kan bestå av barn og eller ansatte. Dette gjør det mye enklere å ha oversikt

«Grupper» er et filter i Barneloggen der du kan sortere på enkeltgrupper for å vise kun de barna som tilhører gruppen.

Dere kan for eksempel opprette en gruppe for alle 5-åringene som skal begynne på skolen, eller turgrupper der barna går i forskjellige avdelinger i barnehagen.

Bilder

Du kan også velge å la bildealbumer kun være synlig for de gruppene du velger. Da vil kun foreldrene til barna i den valgte gruppen som har tilgang til å se disse bildene, og de ansatte i barnehagen som hører til i gruppen.

Disse har tilgang
Du må være barnehageadministrator for å opprette og registrere hvem som skal være medlem av en gruppe.

Alle ansatte med lesetilgang kan se innholdet relatert til en gruppe.

Under «Ansatte» i administrasjonsverktøyet kan du merke av i avkryssingsboksen dersom du vil gi en ansatt tilgang til alle gruppene.

Under utvikling
Vi jobber med å utvikle grupper. Senere vil du kunne publisere innhold direkte fra Tavla til Grupper. Og du vil også få mulighet til å sende meldinger til deltagere i en valgt gruppe.